قلمدان ...

من، از خودم توبه کرده ولی از تو توبه نتوانم که نتوانم...

قلمدان ...

من، از خودم توبه کرده ولی از تو توبه نتوانم که نتوانم...

قلمدان ...

قلمدان، جعبه مانندی است از جنس چوب٬ مقوا یا پاپیه ماشه که برای نگهداری قلم‌های مخصوص خوشنویسی و دیگر ابزار کتابت به کار می‌رود. عکس مشهد مقدس در اردیبهشت ماه سال نود و دو می باشد.
---------------------------------------------------------------
همیشه خدا هست.
همیشه خدا بخشنده است و بنده اگر توبه کار باشد می تواند دوباره بروید، رشد کند و به بالندگی برسد .....
من، از خودم توبه کرده ولی از تو توبه نتوانم که نتوانم.
نوشتن سخته مخصوصا اگه زیر نور چراغ گردون قرمز باشی و زمانی باشه که برق ها رو قطع کرده باشن و عده ای هم خواب باشن.
بعضی از چشم ها توی این تاریکی برق میزنه، هیچکدوم حرف نمیزنن ...
فردا روز سختیه، خیلی سخت ...
معلوم نیست چی می شه خیلی ها از من نخواهند گذشت اما خدا کنه منو بفهمن انتظار ندارم به من حق بدن اما مجبورم، مجبورم اگه حمله کنن جواب بدم اگه زخم بندازن زخم بندازم و...
خدایا تو را به جان فاطمه کمکم کن کمکم کن زبان و قلم گره نخوره تا بتونم حرفام رو بنگارم کمکم کن حرفهام برای احقاق حق باشه نه برای ....
شهادت می‌دهم به ولایت شیعه هرکس در این نظام تکلیفی به گردن داره و من هم
اگر عباس از آرمانی فرمان میگیره که فراتر از ... چرا من تو چنین شرایطی اونو تنها بذارم .
امیدوارم نیت حقیر رو درک کرده باشین من قصد آزار کسی رو ندارم
من واسه صبرتون یه یا علی می‌خوام. همین!

آخرین نظرات
  • ۴ اسفند ۹۳، ۰۹:۵۲ - سید محمد جواد
    بله !
بایگانی

نامه بیست و دوم!

دوشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۲، ۰۹:۵۷ ب.ظ

چیزی عوض نشده

فقط تقویم ها شیک تر شده اند

و سال هاست دو روز پشت سر هم سرخ اند

می گویی نه

مسلمی بفرست

تا از بلندترین برج پایتخت

پرتش کنیم! ...

سعید بیابانکی | نامه های کوفی

۹۲/۰۳/۲۷
کربلایی مجید

نظرات  (۹)

عجب عکسی ... 
بی اغراق بگم مجید خیلی اقایی ...
همیشه تو وبت سعی میکنی نکته های مربوط به عاشورای هزار و چهارصد سال قبل رو با عصر کنونی نشون بدی و مقایسه کنی .... این خیلی مفیده .... 
التماس دعا .... 
پاسخ:
لطف داری حسین جان ...
کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا
سلام
بله رجوع به عالم با سابقه ی قوی انقلابی و زندان کشیده و دردکشیده و جنگ کشیده رو بخوایم درنظر بگیریم که بیشترشون نظرشون به همین رئیس جمهور منتخب بود! اطرافیان هم معیار کاملی نیست ولی میتونه موثر باشه، باز هم اطرافیان شخص مورد نظر شما کمترین ارتباط ظاهری و معنوی رو با امام و انقلاب داشتن!!! حیف که نمیشه باز کنم منظورم رو ولی اطمینان کامل میگم که سابقه ی انقلابی رئیس جمهور منتخب و اطرافیان ایشون خیلی خیلی بیشتر از شخص مورد نظر شما و اطرافیانشون بود، که این باز هم موید نظر بنده هست.
درمورد نزدیکی به معیارها؛ اتفاقا رئیس جمهور منتخب یکی از معدود افرادی بودن که تو صحبت هاشون از اصول اولیه ی اسلامی و بندهای فراموش شده ی قانون اساسی که اتفاقا خیلی هم مورد نظر شخص امام بود حمایت کنن. مثلا یکیش رو برای مثال بگم به رسمیت شناختن حریم خصوصی افراد و حق آزادی بیان هست که متاسفانه فعلا کمی مهجور مونده، با اینکه امام قویا روی این مسائل تاکید داشت همیشه... مطمئنا تا جایی که اختیار ایشون اجازه بده و مخالفت و سنگ اندازی نشه ایشون سعی خواهد کرد جامعه رو به سمت قوانین اصیل ( و نه تو خالی و ظاهرنگری) اسلامی نزدیک کنه، ان شاءالله.
گفتین: ((شما ابتدای صحبتتون گفتید آب و نان یعنی اولیت آب و نان هستش نه دین، خب من گفتم اولویت من چیز دیگری است.)). من هیچ جای صحبتم نگفتم "برای شخص من" آب و نون اولویت هست، گفتم نمیشه از مردم انتظار داشت همه در یه سطح ایمان باشن و همه سختی ها و فشارهای اقتصادی رو تحمل کنن و از اون طرف ایمان و اعتقادشون رو نگه دارن و همچی به خوبی و خوشی با یه امتحان الهی داره میگذره! نه دوست عزیز! البته این ها برای همه هم امتحان هست و هم ابتلا. امتحان برای کسایی و ابتلا برای کسایی و.... که نمیخوام بازش کنم. از طرفی یکی از مهمترین خواسته های مردم از انقلاب عدالت اقتصادی و بهبود وضع مردم بود، برای شما که از اولویت های اسلامی و انقلابی دم میزنی، افت نداره بشنوی مردم کوچه و بازار بگن (( زمان شاه این همه گرونی و فشار به مردم وارد نمیشد که الآن...)). والله من احساس شرم میکنم که ممکلت با این همه ثروت های طبیعی که حق همه ی مردم هست کارش به جایی کشیده که.... راستش رو بخوای دوست گرامی به نظر من شما در شعارها و حرفای دهن پر کن انقلابی باقی موندی، و حقایق الآن جامعه رو نادیده میگیری. انقلاب فقط برای آب و نون نبود، ولی انقلاب فقط این ظاهر گرای بدون روح و معنایی که الآن بر جامعه حاکم هست هم نبود قطعا!
گفتین ((اون شخصی که به راحتی دینش را با اشخاص میسنجه و به راحتی میذاره کنار اون شخص مشکل داره که حق و باطل را با اشخاص میسنجه.)) و بعد جنگ جمل و دشمنان حضرت امیر رو برای مثال آوردین. فکر نکنم من هم تو جایی از حرفام چنین اشتباهی رو مرتکب شده باشم! اگه جایی از حرفام از گذشته های خوب افراد میگم معنیش تایید کارهای الآن و حرفاشون نیست، ولی گذشته میتونه یه محک خیلی خوب برای ادعاهای افراد باشه!!! بله دوست گرامی، الآن شاید خیلی ها حرفای زیبا بزنن و حرف از انقلاب و به قول شما اولویت ها و معیارهای انقلابی بزنن، ولی اگه کمی تدبر و تعقل بشه رو حرفا و سنجیده بشه با کارها و افکار  گذشته شون خیلی راحت میشه فهمید این ها همون هایی هست که به قول مولا علی از دین یه پوسته ای رو برجا گذاشتن و محتوای اون رو به بیرون میریزن و...
و در آخر: (( در رابطه با حدیثی که گذاشتید اولا که از این حدیث برداشت نمیشه که اولویت دین چیه، بعد هم من تو صحبتهای قبلی ام عرض کردم که برای بعضیها دین اولویت نیست! )). بله اتفاقا، شما از حرف من برداشت بد کردین یخورده، از این حدیث اولویت دین برداشت نمیشه، ولی حرفای بالای من رو اثبات میکنه که برای غالب افراد ( مسلمان و شیعه) تا وقتی که معاش تامین نباشه، حرکت به سمت کمال بی معنی هست و معال معنی پیدا نمیکنه اصولا. حالا شما ایمانتون قوی هست که احیانا اگه تو سختی های و فشارهای اقتصادی قرار بگیرین هنوز بازم قوی و محکم وای میستین، ولی یکی مثل من با اینکه دین برام خیلی مهمه، ولی با توجه به اون حدیث جزء غالب مردم هستم و...
یه حرفم رو هم باز بگم چون فکر میکنم نیازه؛ دوست عزیز با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه. با سردادن شعارهای انقلابی و زیبا که بخشی از دستورات دین رو دربر میگیره، ولی بخش های خیلی مهم و تاثیرگذار رو فراموش میکنه و بهش نمیرسه، جامعه به سمت کمال حرکت نمیکنه. شخص مورد نظر شما جز تعدادی شعارهای دهن پر کن و ظاهرا زیبای انقلابی هیچ حرفی برای گفتن در 4 سال آینده ی ممکلت نداشت! الحمدلله و المنة که اون شخص رای نیاورد....
یاهو
پاسخ:
سلام دوباره بر شما
یک نکته عرض کنم قرار بود شما دیدگاه هاتون را فقط در پست قبلی بگذارید نه هر پستی که جدید شد، به خاطر احترامی که براتون قائلم این نظرتون را که در پست دیگری غیر از پستی که قرار بود باشد گذاشته شده جواب میدهم.
خب اول باید عرض کنم که درسته سابقه افراد مهم است ولی افراد در طول زمان عوض میشن، در مورد افرادی که از آقای جـلیلی حمایت کردن بیشتر دقت کنید تا سوابقشان را دریابید و همچنین درباره آقای روحانی هم همینطور تا سوابق دوستانشان را دریابید، آقای هاشمی، آقای خاتمی جزو دوستان آقای روحانی بودن همان کسانی که سال 88 رای مردم را دروغ خواندند و بعد از سه سال گفتند که نه هیچ تقلبی نبوده و انتخابات در صحت و سلامت برگزار شده، ما صحبتهای همسر آقای هاشمی را فراموش نمیکنیم، همچنین صحبتهای آقای هاشمی در نماز جمعه رو این کسانی که میفرمایید سال 88 چه ها که نکردند برای چی؟ که تقلب شده.
 اون سال همین نظام را به تقلب یازده میلیونی متهم کردند و امسال که به راحتی میشد با تفاوت 250 هزار رای انتخابات را به دور دوم کشید، نکشاند. چرا؟ چون جمهوری اسلامی حافظ آرای ملت است نه خائن به آرای ملت چون میزان آرای ملت است.
دوستی میگفت انشا بنویسید نوشته بود من انتخابات آزاد را دوست دارم. پدرم هم انتخابات آزاد را دوست دارد. حتی دایی ام هم انتخابات آزاد را دوست دارد .دایی ام دیروز ظهر مهمان ما بود. ما ظهر آبگوشت داشتیم. دایی ام به مادرم گفت :خواهرجان! می خواستی دلمه هفت رنگ بپزی. پدرم کمی ابرو درهم کشید و گفت: ما را چه به دلمه هفت رنگ،ما همه چیزمان یک رنگ است مثل خودمان! مادرم گفت : باید دستور پختش را از دختر همسایه مان فائزه خانم بپرسم . اما پدرم گفت: فائزه خانم اگر آشپزی بلد بود که هر روز نمی رفت ساندویچ بخرد!
من از دایی ام پرسیدم: از کجا بفهمیم که یک انتخابات آزاد بوده است یانه؟ دایی ام گفت: باید انتخابات برگزار شود بعد اگر آنکه ما می خواستیم رای آورد می گوییم انتخابات کاملا آزاد بود اما اگر آنکه ما می خواستیم رای نیاورد می گوییم انتخابات آزاد نبوده است !
من گفتم: خوب اینجوری که نمی شود، چون عده ای می گویند انتخابات آزاد بوده و عده ای می گویند آزاد نبوده است .
دایی ام گفت: بله این را خوب فهمیدی. راست می گویند که بچه حلال زاده به دایی اش می رود. وقتی کاندیدای ما رای نیاورد می گوییم انتخابات آزاد نبوده است بعد این وسط ، جرو بحث می شود و عده ای می گویند آزاد بوده و عده ای می گویند آزاد نبوده ، بعد ما به عنوان عقل کل! می آییم وسط میدان و می گوییم برای اینکه مشخص شود انتخابات آزاد بوده یا آزاد نبوده ؛ بیایید رفراندوم برگزار کنیم تا بالاخره بفهمیم انتخابات آزاد بوده یا آزاد نبوده ؟!
من گفتم: دایی جان! بعد اگر مردم رای دادند که انتخابات آزاد بوده است آن وقت چه کار می کنیم؟
دایی ام گفت: اگر در رفراندوم گفتند انتخابات آزاد نبوده که همان چیزی است که ما می خواستیم و دوباره باید انتخابات برگزار کنیم آن هم انتخابات کاملا آزاد. اما اگر در رفراندوم گفتند که انتخابات آزاد بوده آن وقت دوباره می گوییم رفراندوم آزاد نبوده و باید دوباره رفراندوم برگزار شود تا ببینیم آیا مردم رای می دهند به اینکه این رفراندومی که برگزار شد آزاد بوده یا آزاد نبوده .
من خندیدم و گفتم : بعد دوباره اگر مردم رای دادند که رفراندوم هم آزاد بوده آن وقت چه کار می کنیم؟
دایی ام گفت: آن وقت دوباره می گوییم این رفراندوم هم آزاد نبوده و باید دوباره رفراندوم برگزار کنیم و آنقدر رفراندوم برگزار می کنیم تا مردم بگویند انتخابات آزاد نبوده ، بعد دوباره انتخابات برگزار می کنیم و بعد اگر دوباره در انتخابات کاندیدای ما رای نیاورد دوباره می گوییم انتخابات آزاد نبوده و دوباره باید رفراندوم برگزار کنیم !
من از خوشحالی پریدم بالا و گفتم : خوب دایی جان! این همین کاری است که من همیشه انجام می دهم. وقتی داریم فوتبال بازی می کنیم هر وقت ببینم تیم ما دارد می بازد جر و بحث راه می اندازم و بازی را به هم می زنم تا دوباره از اول بازی کنیم باز دوباره اگر دیدم داریم می بازیم دوباره بهانه می آورم و می گویم داوری را قبول ندارم و بازی را به هم می زنم و اینقدر این کار را می کنم تا تیم ما برنده شود !
دایی ام پوزخندی زد و گفت: احسنت به تو! من همیشه به مادرت می گفتم که پسرت بالاخره یک چیزی می شود . اصلا خدا را چه دیدی شاید روزی مصلحت سنج شدی یا تئوری تمدنی دادی!
من کمی سرم را زیر انداختم و گفتم: ولی دایی جان ! دیگر هیچ تیمی حاضر نیست با تیم ما بازی کند، اسم تیم ما را گذاشته اند تیم قالتاق و دودوزه باز !
دایی ام گفت: نگران نباش ! این به خاطر معصومیت دوران نوجوانی شماست. پا به سن که گذاشتید این ها برایتان عادی می شود و اسم این روش ها را می گذارید روش های کاملا دموکراتیک که برای رسیدن به تیم وحدت ملی لازم است از این روش ها استفاده شود !
بعد دایی ام کمی صدایش را بالا برد و دستی بر پشتم زد و گفت: اما مگر موضوع قحط بود که درباره انتخابات آزاد می نویسی؟ من گفتم: معلم مان گفته است بنویسم مجبورم ...
اینکه میگفم تفاوت ایدئولوژی اینجاست که معنا پیدا میکنه شما میگید شعار من میگم نه گفتمان انقلاب و اسلام برای همه موضوعات حرف داره، این قسمتی که گفتید پوسته دین ماندن دوباره تهمت هستش که من موظف به جواب دادنش نیستم. فقط شما گفتید کسی باعث شده که کس دیگری دینش را کنار بگذارد گفتم این هم دوباره برمیگردد به همان انتخاب اشتباه، که کسی حق و باطل را با اشخاص بسنجد این حکم در همه جا صدق میکند.
ما میگیم اسلام به طبعش اقتصاد اسلامی ما میگیم گفتمان انقلاب، گفتمان اسلام و اعتقاد داریم همه مشکلات با این گفتمان حل میشه حال اگر ما نتونستیم این موضوع را که این گفتمان برای همه زمینه ها حرف برای گفتن داره رو به مردم بفهمانیم این ضعف من و امثال من بوده است، شما جوری صحبت میکنید که انگار تنها آقای روحانی میتوانستند اوضاع اقتصاد را حل کنند و فکر میکنم الان صحبت کردن درباره این موضوع بحثی عبث هستش چون که الان ایشون انتخاب شده اند و ما هم برایشان آرزوی پیروزی میکنیم ولی فراموش نمیکنیم چهارسال قبل، وقتی کاندیدای محبوبمان با ٢٤ میلیون رای رییس جمهور شد، سخت طالب آن بودیم که شادی کنیم.
دوست داشتیم به خیابان بیاییم و خستگی یک انتخابات داغ و پر تنش را از تن به در کنیم.
اما وقتی به خیابان آمدیم، جز آتش و دود و اعتراض چیزی ندیدیم.
شیشه خیابانها را شکستند و به مردم و نظام تهمت زدند و همه قواعد سیاسی و انسانی را زیرپا گذاشتید و ما "فقط" نظاره می کردیم.
آمدیم برای شادی دلهای دوستانمان "بوق" بزنیم؛ اما دیدیم که بوق زدن به نماد اعتراض تبدیل شد.
شادی رای آوردن کاندیدای محبوبمان را به زهر تبدیل کردند و در جلوی چشم ما، رای ما را "دروغ" خواندند ...
خیلی خوبه و بهتره که آقای روحانی مواضع خودشون را در برابر این موضوعات مشخص کنند.

عکس که عالی .. طبق معمول :)

 اما راستش .. متنش یکم سخت بود ..  !

۳۰ خرداد ۹۲ ، ۱۰:۲۲ رقیه نادری
عالی بود

طبق معمول واقعا زیبا بود...

فقط اقا یه سوال واسم پیش اومده...  چرا همه وقتی کم میاریم از مردم مایه میذاریم؟

به نظرم این حرفا توهینه به مردم انقلابی جامعه ی ما. چرا فکر میکنیم فقط ما تحمل میکنیم و مردم تحمل مقاومت اقتصادی ندارن؟ مردم ما سالهاست ثابت کردن آستانه تحملشون در مقابل این چیزا بالاست...

اما چیزهایی که مردم تحملش رو نداشتن و در دولت های قبل بهش اعتراض کردن بیشتر حول محور فرهنگ بوده، مردم ما تحمل میکنن نون کمتر بخورن اما تحمل نمیکنن تو روزنامه های جمهوری اسلامی به بهانه شعار آزادی بعضی حرفا زده بشه، مثل آزادی جنسی زنان،مثل آزادی همجنس گرایان، مثل...

امیدوارم این بار معنی این شعارهای آزادی این چیزا نباشه، هرچند افراد همون افراد هستند...

پاسخ:
حرفتون رو تا حدودی قبول دارم، ولی خب نمیدونم چرا این هفته من همچین حسی دارم
فکر میکنم مردم ما از مقاومت خسته شدن، میبینم که اکثریت دارن میگن نان میگن پول در حالی که سطح زندگیشون خوبه ولی بازم بیشتر میخوان ...
البته ضعف از ما بوده که نتونستیم خوب کارآمدی این گفتمان را بشناسونیم

ضعف از اونهاییه که میخوان مشکلات اقتصادی رو روز به روز با وعده های بزرگتر حل کنن، مسلمه که انسان سیری ناپذیره

امروز یه نفر تلویزیون 21 اینچ بخره پس فردا دخترخالش 42 اینچ میخواد!!! ما یه دولت با اللهم عجل لولیک الفرج اوردیم سرکار که این مسائل از زیربنا حل بشه که نذاشتن...

متنی که واسه خداحافظی آ.احمدی نژاد نوشتم حرفای خودم نبود، چیزی بود که فردای انتخابات توی مسیر خونه از مردم شنیده بودم. هنوزهم خیلی ها پای حرفهاشون هستن نگران نباشید

به امید روزی که این هفتادو دو نفر بشن سیصد و سیزده نفر...

اون روز جشن پیروزی میگیریم...

انشاا...

پاسخ:
این میشه همون اشرافی گری پنهان که همه میگن نباید باشه ولی توی زندگی، توی کارها و خیلی چیزهای دیگه خودمون هستش ... گاها بعضیها خجالت میکشن حتی بگن ما اشرافی گری زندگی نمیکنیم، ما اشرافی گری ازدواج نمیکنیم، ما اشرافی گری کار نمیکنیم  و ...
توی این انتخابات یا ما نتونستیم گفتمان انقلاب اسلامی و گفتمان اسلام را به مردم بشناسونیم و متوجه کنیم که این گفتمان میتونه ما رو تو همه عرصه ها پیروز کنه یا خب همونی که عرض کردم و نوشتم ...
ولی خب سیصدوسیزده نفر نیستیم دیگه هنوز ...

سلام
تلاقی متن باعکس واقعا زیبا بود
پاسخ:
سلام
ممنون دقیقا به خاطر همین تلاقی این عکس را انتخاب کردم :)
۰۲ تیر ۹۲ ، ۲۲:۵۴ سـیـد مـحـمــد

سلام

میلاد پرنور حضرت صاحب الزمان (عج) بر شما مبارک ...

تعجـیل در فرجـش دیـگر گنــاه نــکنیم  :)

خوشحال میشیم به ما هم سر بزنید ... 

یاعلی..
پاسخ:
سلام
عید شما هم مبارک :)
الهم عجل لولیک الفرج
ان شاالله، موفق باشید
یا علی
سلام
عکس عالی بود
خیلی قشنگ...
پاسخ:
سلام
دستـ عکاسش درد نکنه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">