قلمدان ...

من، از خودم توبه کرده ولی از تو توبه نتوانم که نتوانم...

قلمدان ...

من، از خودم توبه کرده ولی از تو توبه نتوانم که نتوانم...

قلمدان ...

قلمدان، جعبه مانندی است از جنس چوب٬ مقوا یا پاپیه ماشه که برای نگهداری قلم‌های مخصوص خوشنویسی و دیگر ابزار کتابت به کار می‌رود. عکس مشهد مقدس در اردیبهشت ماه سال نود و دو می باشد.
---------------------------------------------------------------
همیشه خدا هست.
همیشه خدا بخشنده است و بنده اگر توبه کار باشد می تواند دوباره بروید، رشد کند و به بالندگی برسد .....
من، از خودم توبه کرده ولی از تو توبه نتوانم که نتوانم.
نوشتن سخته مخصوصا اگه زیر نور چراغ گردون قرمز باشی و زمانی باشه که برق ها رو قطع کرده باشن و عده ای هم خواب باشن.
بعضی از چشم ها توی این تاریکی برق میزنه، هیچکدوم حرف نمیزنن ...
فردا روز سختیه، خیلی سخت ...
معلوم نیست چی می شه خیلی ها از من نخواهند گذشت اما خدا کنه منو بفهمن انتظار ندارم به من حق بدن اما مجبورم، مجبورم اگه حمله کنن جواب بدم اگه زخم بندازن زخم بندازم و...
خدایا تو را به جان فاطمه کمکم کن کمکم کن زبان و قلم گره نخوره تا بتونم حرفام رو بنگارم کمکم کن حرفهام برای احقاق حق باشه نه برای ....
شهادت می‌دهم به ولایت شیعه هرکس در این نظام تکلیفی به گردن داره و من هم
اگر عباس از آرمانی فرمان میگیره که فراتر از ... چرا من تو چنین شرایطی اونو تنها بذارم .
امیدوارم نیت حقیر رو درک کرده باشین من قصد آزار کسی رو ندارم
من واسه صبرتون یه یا علی می‌خوام. همین!

آخرین نظرات
  • ۴ اسفند ۹۳، ۰۹:۵۲ - سید محمد جواد
    بله !
بایگانی

اسوه های جاویدان ...

پنجشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۱، ۱۲:۵۱ ب.ظ

در ادامه کتاب اسوه های جاویدان به ابوذر رسیدم ...


ای ابوذر خدا را چنان بندگی کن که گویا او را می بینی زیرا که اگر تو او را نمی بینی او تو را می بیند.

* بدان ای ابوذر: که خدای بزرگ اهل بیت مرا در میان امت اسلام بمانند کشتی نوح گردانیده است که هرکس در آن سوار شد از هلاکت رست و هرکس از آن روی بگردانید غرق گشت همچنین مانند درب حطه در میان بنی اسرائیل که اگر کسی از آن وارد میشد از عذاب خدا ایمن میگشت.

* ای ابوذر : پیش از آنکه پنج چیز به تو روی آورد پنج چیز را غنیمت شمار : جوانی را پیش از پیری … تندرستی را پیش از بیماری… توانگری را پیش از پریشانی …  فراغت را پیش از گرفتاری و زندگی را پیش از مرگ.

* ای ابوذر : مبادا به درازی آرزو کارهای شایسته را به تاخیر افکنی زیرا که تو اکنون دارای همین امروزی اگر فردائی داشتی در آن نیز به مانند امروز باش و اگر فردا نبود پشیمانی امروز را نخواهی برد که در آن کوتاهی کرده ای.

* ای ابوذر : چه فراوانند کسانی که صبح را به شام نمی رسانند و چه فراوان کسانیکه به انتظار فردا هستند ولی به آن نمی رسند.

* ای ابوذر : هنگامی که صبح کردی به خویشتن نوید شامگاه مده و هنگامی که به شام رسیدی صبحگاه فردا را به خویش بازگویی منما هم اکنون از تندرستی خود پیش از آنکه دچار بیماری شوی و از زندگی خویش پیش از آنکه مرگ تو را در یابد بهره گیری کن زیرا تو نمیدانی پس از آن بر تو نام زنده یا مرده نهاده خواهد شد.

* ای ابوذر : قدر و ارزش عمرت را بدان و برعمر خود بخیل تر از درهم و دینارت باش.

* ای ابوذر : به کوچکی گناه ننگر ولی بنگر که چه کسی را نافرمانی کرده ای.

* ای ابوذر : اضطراب انسان با ایمان برای گناه خود بیشتر از گنجشگی است که هنگام به دام افتادن به خود میلرزد .

* ای ابوذر : مردم به سبب گناهی که می کنند چه بسا از روزی خویش که بر ایشان مقرر شده محروم می گردند.

* ای ابوذر  : مردی کاری نیک انجام می دهد و به اتکال و اعتماد آن گناهانی مرتکب می گردد و در برابر کردار نیک خویش گناه را سهل می انگارد چنین کسی هنگامی که پیش خدا میرود او بر وی خشمگین است …مردی نیز گناهی مرتکب میگردد ولی از عقوبت آن هراسان است چنین کسی در روز قیامت خاطر آسوده خواهد داشت.

* ای ابوذر : خدا هرگاه خیر کسی را بخواهد او را به عیب های خویش بینا می سازد .

*ای ابوذر : دنیا جان و تن مردم را به خود مشغول میدارد خداوند تبارک و تعالی مارا از نعمتهایی که از حلال بما ارزانی داشته مورد بازجویی قرار خواهد داد با چه رسد به نعمتهایی که از حرام بدست آمده است.

* ای ابوذر : کشت آخرت کردار شایسته است و کشت دنیا مال و فرزندان است.

* ای ابوذر : دو رکعت نماز میانه حال که در فکر و اندیشه انجام یابد از یک شب به عبادت ایستادن در حالیکه قلب از اندیشه عبادت غفلت دارد بهتر است.

* ای ابوذر : هر جوانی که برای خدا دنیا و لهو آنرا ترک نماید و جوانی خود را در طاعت خدا به پیری رساند خدا هم به او اجر و ثواب هفتاد و دو صدیق عطا فرماید.

* ای ابوذر : از گفتن سخنان زاید خودداری کن از سخن تو را همان بس است که رفع احتیاج نماید .

*ای ابوذر : خدا می فرماید : محبوبترین بندگان پیش من کسانی هستند که با مال حلالی که به ایشان ارزانی داشتیم جلب محبت همدیگر را می نمایند آنانکه دلهای آنان با مساجد پیوند دارد و در سحرگاهان به استغفار می پردازند آنان کسانی هستند که اگر به اهل زمین عقوبتی متوجه سازم به خاطر آنان عقوبت را از ایشان بازمیدارم.

* ای ابوذر : هرگونه نشستن در مسجد بی فایده است مگر در سه حال یا در حال نماز مشغول قرائت قرآن باشد یا به یار خدا ذکر بگوید یا به آموختن دانش اشتغال ورزد .

* ای ابوذر : حقوق خداوند جل ثنائه بزرگتر از آن است که بندگان بتوانند به آن قیام نمایند و نعمتهای او بیشتر از آن است که بندگان به شمارش آن توانا باشند ولی شما هر سحرگاه و شامگاه به سوی او توبه کنید و به تقصیر خویش اعتراف نمایید .

*ای ابوذر : خدا گروهی را به بهشت میبرد چندان به آنان نعمت میدهد که خسته می شوند ولی چون به گروه دیگری که در پایه های بالا ترند مینگرند می گویند : پروردگارا اینان همان برادران ما هستند که در دنیا با هم زندگی می کردیم چرا آنان را بر ما برتری داده ای؟ در پاسخ گفته می شود : هیهات هیهات آنگاه که شما سیر بودید آنان گرسنگی می کشیدند آنگاه که شما سیراب بودید آنان تشنگی می بردند آنگاه که شما به استراحت می پرداختید آنان از برای خدا بیرون می شتافتند.

* ای ابوذر : آنگاه که دیدی برادر تو در دنیا زهد میورزد و به دنیا بی علاقه است به سخنان او گوش دار زیرا او به تو حکمت فرا می خواند گفتم یا رسول الله زاهدترین مردمم کیست؟ فرمود : کسی که قبور و پوسیدن اجساد را فراموش نکند و زیادی زینت دنیا را ترک نماید و آنچه را میماند بر آنچه فانی و نابود میشود ترجیح دهند و فردا را از عمر خویش نشمرده و خود را در میان مردگان بشمار آورد.

* ای ابوذر : پروردگار من به من چنین اعلام فرموده است : به عزت و جلالم سو گند عبادتگزاران آن پاداشی را که برای گریه (از ترس خدا) و ارزش آن تعیین شده است نمی دانند و حال آنکه به راستی من برای گریه کننده در عالیترین مراتب بهشت قصری ته پا خواهم داشت که دیگری در آن شریک نشود گفتم یا رسول الله کدامیک از مومنان زیرک تر است ؟ فرمود : آنکس که از همه بیشتر به یار مرگ باشد و خود را بهتر از همه به استقبال آن آماده سازد.   

* ای ابوذر : آیا دوست داری که به بهشت در آیی ؟ گفتم آری فرمود آرزو راکوتاه کن و مرگ را نصب العین خویش  گردان .

۹۱/۰۴/۲۲
کربلایی مجید

نظرات  (۶)

سلام
خسته نباشید
لینکتون کردم
قابل بدونید مارو هم بلینکید
یاحق
بر عمر خود بخیل تر از درهم و دینارت باش... جالبه ما تنها چیزی که راحت خرج میکنیم عمره!!!
سلام دوست عزیز و بزرگوار
امیدوارم حالتون خوب باشه و ما رو از دعای خیرتون محروم نکنید.
وبلاگ بسیار زیبا و پر محتوایی دارید.
امیدوارم شهدا همیشه کمکتون کنند.

با مطلبی با عنوان(بمناسبت سالروز ولادت عزیزم!!!)منتظر حضور و نظر گرمتون هستم.

اللهم عجل لولیک الفرج

ایشالله شهید شی.
شهادت بنده ی حقیر
التماس دعا
خیلی خوب بود ممنون.
سلام برادررررر
حالت خوبه؟ چه خبرا؟ خوش میگذره؟
ماه رمضان اومد، مبارک باشههههه
ایشالا سال خوبی داشته باشی کربلاییییییی
دعا یادت نره هااااا...
دوستت داریم اخوی
یا علی
موضوع بحث قرآنی1: لعن در قرآن کریم
وبلاگ مختارنامه ای ها